理念
オープンハウスは小さなデザイン事務所です=Small
オープンハウスは山口県宇部市の山の中にあります=Local
オープンハウスはいつも誰にでも開かれています=Open
オープンハウスは世界とつながっています=Connected
このSmall, Local, Open, Connectedの頭文字をとったSLOCは
グローバリズムに対抗する新しい事業活動形態のキーワードです。
オープンハウスは社会の仕組みに筋を通すデザインに取り組んでいます。
1.地域の問題解決にデザインで取り組む(事業者、公共機関との連携)
2.デザインによる地域振興の拠点
3.誰でもデザインによる価値づくりに参加できる仕掛けづくり(ワークショップ)
4.デザインによって自立できる人材育成
5.楠クリーン村の魅力づくりと情報発信
Mission
open house is a small design office = Small
open house is in the forest of Yamaguchi Prefecture = Local
open house is always open to anyone = Open
open house is connected to all over the world = Connected
SLOC, stands for small, local, open, and connected, is a keyword of new business activity that copes with globalism.
open house tackles design that creates a rational society.
1. Takcle local problems by design (Collaboration with entrepreneurs and public institution)
2. Local development by design
3. A new business model that anyone can participate in value-making through design
4. Cultivation of self-sufficient design occupation
5. Community development of Kusunoki Clean Village