MISSION

 

理念

オープンハウスは小さなデザイン事務所です=Small

オープンハウスは山口県宇部市の山の中にあります=Local

オープンハウスはいつも誰にでも開かれています=Open

オープンハウスは世界とつながっています=Connected

このSmall, Local, Open, Connectedの頭文字をとったSLOCは

グローバリズムに対抗する新しい事業活動形態のキーワードです。

オープンハウスは社会の仕組みに筋を通すデザインに取り組んでいます。

 

1.地域の問題解決にデザインで取り組む(事業者、公共機関との連携)

2.デザインによる地域振興の拠点

3.誰でもデザインによる価値づくりに参加できる仕掛けづくり(ワークショップ)

4.デザインによって自立できる人材育成

5.楠クリーン村の魅力づくりと情報発信

 

 

Mission

open house is a small design office = Small

open house is in the forest of Yamaguchi Prefecture = Local

open house is always open to anyone = Open

open house is connected to all over the world = Connected

SLOC, stands for small, local, open, and connected, is a keyword of new business activity that copes with globalism.

open house tackles design that creates a rational society.

 

1. Takcle local problems by design (Collaboration with entrepreneurs and public institution)

2. Local development by design

3. A new business model that anyone can participate in value-making through design

4. Cultivation of self-sufficient design occupation

5. Community development of Kusunoki Clean Village